ערכת ארדואינו הרשמית

ערכת אדואינו

סקירה כללית

הערכה של ארדואינו מגיעה עם ספר באנגלית וההסברים שנמצאים פה לא אמורים להיות תחליף לספר אלא רק להדגים את כל הפרויקטים. ללמוד אנגלית זה אחד הכישורים החשובים שקיימים היום ומומלץ לכולם להתעקש ולנסות להבין את הספר.

קודם כל צריך לומר שהערכה מאוד מושקעת, הכי מושקעת שראיתי. בנוסף היא מכריחה את המשתמש לכתוב קוד (במקום לעשות העתק הדבק) ולהבין מה הוא עושה. יש פה גם הרבה עבודה עם הידיים – חיתוך, גזירה והרכבה של חלקים ורואים שהיא נוצרה על ידי מישהו שמתעסק באומנות.

הספר הוא מקצועי לחלוטין וכולל הסברים כלליים וגם קטעי קוד ואיורים איך לחבר את הרכיבים.

הערכה מגיעה עם משטח עץ בעל חלקים רופפים באמצע אותם צריך להפריד כדי להתקין את הארדואינו והמטריצה.

ערכת ארדואינו

יש גם ארבע רגליים מעץ אותם צריך לחבר מלמטה.

פרויקט 1 – נורת לד, נגד וכפתור

זמן לביצוע הפרויקט: 30 דקות

לפני שמתחילים ללמוד על סביבת הפיתוח והלוגיקה של ארדואינו אפשר פשוט להשתמש בו כמקור מתח להדלקת נורה. הדק שרשום עליו 5V מספק 5 וולט שמגיעים מהמחשב, מחברים אותו אל כפתור ונורת לד ויש לנו אמצעי שליטה בסיסי של מיתוג.

לא צריך ארדואינו בשביל הפרויקט הזה, למעשה אפשר לבצע עם בטריה אבל לומדים פה איך עובדת מטריצה, איך עובד כפתור ונורת לד.

 

חיבור בטור

חיבור במקביל

פרויקט 2 – שיגור חללית

זמן לביצוע הפרויקט: 45 דקות

פה לומדים: פלט וקלט דיגיטלי, התוכנה הראשונה, משתנים

בואו נהיה כנים עם עצמנו אף אחד לא הולך לשגר חללית עם ארדואינו. בפרויקט הזה לומדים על שליטה במספר נורות לד ובתזמוני ההדלקה שלהן.

שיגור חללית עם ארדואינו
שיגור חללית עם ארדואינו

פרויקט 3 – מד אהבה

זמן לביצוע הפרויקט: 45 דקות

פה לומדים: קלט אנלוגי, שימוש במסך התקשורת

פה נכנסים אל העולם האנלוגי ומודדים טמפרטורה מחיישן TMP36 והנורות נדלקות בהתאם לחום. אהבה אני לא יודע אבל לימוד על קלט אנלוגי לומדים פה בטוח. יש פה גם לימוד על משתנים והדפסה למסך באמצעות תקשורת טורית.

 

פרויקט 4 – נורה שמשנה צבעים

זמן לביצוע הפרויקט: 45 דקות

פה לומדים: פלט אנלוגי

את הפרויקט הזה אהבתי במיוחד בגלל היצירתיות שלו. יש פה שלושה חיישני אור ונורת RGB של שלושה צבעים, הקטע המעניין הוא הג’לים השקופים בצבעים שנותנים רק לצבע אחד לעבור, ועוטפים כל חיישן אור בצבע מסוים. אחרי זה מכבים את האור בחדר ועם פנס מאירים על כל חיישן בנפרד והנורה נדלקת בצבע הזה.

נורה שמשנה צבעים
נורה שמשנה צבעים

פרויקט 5 – מד מצב רוח

זמן לביצוע הפרויקט: 1 שעה

פה לומדים: פונקציית map , מנועי סרוו, שימוש בספריות

בפרויקט הזה לומדים להפעיל סרוו באמצעות פוטנציומטר, קצת גזירות והדבקות והסרוו מודיע למבקר האם אפשר להכנס.

 

פרויקט 6 – טרמין אור

זמן לביצוע הפרויקט: 45 דקות

פה לומדים: שימוש בפיאזו להוציא קול, כיול חיישנים אנלוגים

עוד פרויקט מדליק בו אנחנו משנים את התדר של הרמקול באמצעות חיישן אור. יונתן הקטן?

פרויקט 7 – פסנתר דיגיטלי

זמן לביצוע הפרויקט: 45 דקות

פה לומדים: סולם נגדים, מערכים

באמצעות סולם נגדים(רעיון נחמד שלא הכרתי) אפשר לחבר מספר כפתורים לאותו קלט אנלוגי ולהבדיל ביניהם לפי הערך המתקבל. בפרויקט יש ארבעה כפתורים שכל אחד מהם הוא תו , אפשר לגזור קרטון ולצבוע אותו בצורה של פסנתר, באמת חבל שארדואינו לא סיפקו אותו עם הערכה. יש פה גם באג בקוד בשורה השנייה עליו תצטרכו לעלות לבד.

פסנתר דיגיטלי

 

פרויקט 8 – שעון חול דיגיטלי

זמן לביצוע הפרויקט: 30 דקות

פה לומדים: טיפוס long, יצירת טיימר באמצעות millis

שעון חול דיגיטלי
שעון חול דיגיטלי

יש פה חיישן נטיה ו-6 נורות לד שכל אחת מהן נדלקת אחרי 10 דקות, בתום שעה אחת אפשר להפוך את חיישן הנטיה ואז הספירה מתחילה מחדש.

פרויקט 9 – שבשבת ממונעת

זמן לביצוע הפרויקט: 45 דקות

פה לומדים: טרנזיסטורים, הפעלת מטען בעל זרם גבוה, מנועי DC

הדבר הכי מאתגר בפרויקט הזה הוא למצוא דיסק אותו אמורים להצמיד לעיגול הקרטון, הפכתי את כל הבית ולא מצאתי דיסק. בכל מקרה השבשבת עדיין עובדת כמו שצריך. מילה טובה על המנוע – מדובר במנוע באיכות גבוהה…

פרויקט 10 – זואיטרופ תמונות זזות

זמן לביצוע הפרויקט: שעה

פה לומדים: גשר H

כל מי שחשב שלפני 5000 שנה אנשים לא ראו סרטים, יש לו טעות. בפרויקט הזה יוצרים עם ארדואינו את אפקט הסרט הנע וכשמסתכלים בזווית הנכונה זה באמת עובד!! אפשר לשלוט במהירות ובכיוון של הסיבוב וגם לגזור תמונות משלכם ולשים בפנים.

 

פרויקט 11 – כדור בדולח

זמן לביצוע הפרויקט: שעה

פה לומדים: מסכי LCD, התניות switch/case, מספרים אקראיים

למסך LCD יש המון חיבורים אבל אחרי שזה נגמר הפרויקט הזה די פשוט להפעלה. קודם כל שואלים את כדור הבדולח שאלה, אחרי זה מנענעים את חיישן הנטיה והתשובה מופיעה על המסך.

ארדואינו כדור בדולח
ארדואינו כדור בדולח

פרויקט 12 – מנעול נקישה

זמן לביצוע הפרויקט: שעה

פה לומדים: קלט עם פיאזו, כתיבת פונקציות

פה אנחנו חוזרים אל זמזם הפיאזו ומנוע הסרוו. הפיאזו יכול גם לשמש כאמצעי קלט ובאמצעות תוכנה אפשר ליצור קוד סודי של נקישות שמפעיל את מנוע הסרוו שמשמש כמנעול.

ארדואינו קוד סודי

 

פרויקט 13 – אור בנגיעה

זמן לביצוע הפרויקט: 45 דקות

פה לומדים: התקנת ספריות צד שלישי, יצירת חיישן נגיעה

באמצעות שימוש בקיבוליות של הגוף אפשר ליצור חיישן נגיעה בקלות עם חוט ונגד. אם רק הייתי יודע לפני כן כמה זה פשוט…

פרויקט 14 – שינוי הלוגו של ארדואינו

זמן לביצוע הפרויקט: 45 דקות

פה לומדים: תקשורת טורית עם תוכנת מחשב, תוכנת פרוססינג

תוכנת פרוססינג(processing) היא תוכנת מחשב שיכולה לעבוד בשיתוף פעולה עם ארדואינו, בפרויקט הזה משנים את צבע הרקע של הלוגו באמצעות פוטנציומטר שמחובר לארדואינו.

שימו לב: הכתובת ליבוא התמונה http://arduino.org/logo.png כבר לא עדכנית לכן צריך לשנות ל- http://arduino.cc/logo.png

שינוי לוגו של ארדואינו

 

 

פרויקט 15 – HACKING BUTTONS

זמן לביצוע הפרויקט: 45 דקות

פה לומדים: מבודד אופטי, חיבור ארדואינו לרכיבים שונים

HACKING היא מילה שקיבלה שם רע אבל בתחום של ארדואינו הכוונה היא לקחת מוצר או גאדג’ט שמיועד לשימוש מסויים , לשחק איתו קצת ולהסב אותו לשימוש אחר. בפרויקט הזה אפשר לקחת כל גאדג’ט שיש בו כפתור ולהחליף אותו עם מבודד אופטי. ברגע שיש לנו שליטה עם הארדואינו אפשר לעשות מה שרוצים, להפעיל את הכפתור בזמנים שונים, או כשמתבצעים תנאים מסויימים. הפרויקט הזה הוא המהות של ארדואינו – לוקחים חלק מכני כלשהו ונותנים לו שכל.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *